Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 31 oktober 2017

Medan jag väntar på att grannarna ska komma och hämta diskmaskinen och köksbordet,

står jag bakom skrivbordet.
Jag ska strax börja jobba.
Det är mitt nionde bokprojekt (under förutsättning att det blir av, vilket det lutar åt men som jag inte kan vara hundra på än.)
Sedan har jag ju kontrakt på det som jag i så fall kallar TIAN och som jag ska börja skriva första januari hade jag tänkt.

Åttan, Nikki, letar vi titel åt just nu.
Och så sätter nog Kerstin tänderna i den just nu.
När jag får tillbaka den i mitten av november någon gång, ska jag direkt börja redigeringsjobba med den innan jag - om allt går väl - slänger mig över nian igen.

Rörigt?
Inte för mig, tack och lov!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Har du skrivit på ditt bostadskontrakt än?

Åsa Hellberg sa...

NEJ!
:)