Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 25 november 2017

Jag köpte ett litet köksbord igår.

En meter i diameter. Kommer att funka finfint för mig ensam eller för tre när Jonaathan och Linnea kommer.
Jysk. Hade kostat 1500, nu 1000.

Idag ska det hämtas i Kungens kurva, sedan monteras, så planen för dagen är att åka med mina tre fullpackade kartonger till lägenheten och sedan åka vidare och hämta bordet och därefter montera det.

Jag skulle tro att jag inte orkar något mer kartongvarv efter det.

Gulligt, va?

5 kommentarer:

Simona sa...

Jättegulligt! Åh, jag älskar runda bord.

Eva-Lotta sa...

Perfekt lösning, till ett bra pris!

Anna Christina sa...

Mycket fint. Det ser nästan ut som det bord vi brukar kalla för "farmors sybord" och som står uppe på vinden hos min mamma. Det är hennes farmors gamla bord,dock inte målat men av fint träslag, och som jag nästan varje gång vi är på vinden försöker övertala mamma att ta ner till sig.

Annika Estassy sa...

Fint! Vad blir det för stolar till?

Åsa Hellberg sa...

Simona; välkommen!

Eva-Lotta, ja, det är jättefint.

Asnna Christina Haha, ja, det borde hon såklart göra:)

Annika; samma som tidigare, Tobias (tror jag att de heter) från Ikea. Tror det blir en schyst kontrast.