Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 18 november 2017

Än så länge ligger hela höstens program kvar här,

trots att turnerandet är avklarat.

På torsdag ska jag träffa Annika Estassy (vilket jag verkligen ser fram emot!) och sedan är det tre signeringar kvar innan jag är klar för i år.
Vilken höst jag har haft. Det får stå kvar tills allt är över - ett par dagar innan jul.

OCH VILKEN LÄGENHET jag har fått.
Jag kommer att trivas superbra!

Igår fick jag ju nycklarna och sedan ägnade jag en timma åt att mäta varje centimeter.
Det finns ett par små orosmoln och det är alla mina skåp:
Jag tror att ett går in i badrummet, jag tror att ett annat kan stå i vardagsrummet om jag använder dörrkarmen (det handlar om 3 centimeter) ... och ett ska jag ha i sovrummet alternativt i förrådet.

En byrå kan stå i hallen men då är frågan var jag ska göra av den andra. Kanske platsar den i sovrummet.
Men så är det ju det där med att jag vill att det ska vara fint. Skåpet och byrån passar bara inte ihop
och sådant ger mig genast ögonproblem.

Ni ser vad svårt jag har det! (NOT)

Den här veckan är jag annars mest manusledig. Jag har inte fått tillbaka "Ett oväntat besök" som nästa bok heter (alltså Nikki) och inte fått några besked om det hemliga manuset.

Så jag vilar, piffar, packar och kopplar bort så mycket jobb jag kan i några dagar.

Idag ska jag en sväng till Ikea och sedan träffa Jonathan och Linnea vid nya lägenheten. Vi äta lunch tillsammans i nya förorten.
Wohoo.

Hoppas att ni får en fin helg!


5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så spännande Åsa! Hoppas du kommer att trivas kanon! Du får säkert sakerna på rätt platser när du väl är där! Det brukar lösa sig :)

Anonym sa...

Den titeln gjorde att jag blev än mer nyfiken på den. Hm spännande. ☺ Sanna

Annika Estassy sa...

Vad ROLIGT det ska bli att ses nästa vecka och prata, prata, prata!

Elisabet Nielsen sa...

Härlig titel!
Hoppas att det löser sig med skåp- och byrådilemmat.

Åsa Hellberg sa...

Tack Alla!