Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 4 november 2017

Det är mycket flytt i huvudet på mig nu,

så jag tänker att jag måste ha en strategi som säger att jag fokuserar på jobb 4 timmar och sedan får jag tänka på allt med flytten.
Alltså börjar jag jobba nu så får jag ledigt efter klockan ett.
Det låter väl som en bra idé?

Målet idag är ett nytt kapitel utöver det som ska avslutas. Jag är fortfarande bara i början och vet att
det alltid är lite trögt då. Så det är "kämpa Åsa" som gäller i den här lite snåriga och svåra berättelsen som är så hiiiimla hemlig:)

Det var väl det, denna lördagsmorgon.
Vi hörs.


5 kommentarer:

Anna Christina sa...

Mål och strategier. Bra verktyg. Men tyvärr hamnar de mest mitt i handen när jag försöker använda mig av dem.

Grattis till nya bostaden! :)

Simona sa...

Kämpa Hellberg! Höras sen? Puss!

Åsa Hellberg sa...

Anna Christina; jag måste ha något att hålla i. Jag ser det som ett rep som jag ska dra mig uppför, en liten bit i taget:)

Simona; yes bos!

Eva-Lotta sa...

Så skönt kontraktet är påskrivet, det känns ändå bättre när det är gjort!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är så skönt! En stund var jag orolig för att något gått fel och att de gett den till någon annan:)