Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

12 september, Eskilstuna stadsbibliotek
19 september Books & Dreams, Stockholm
21 september, Biblioteket Farsta
28 september, Books & Dreams, Göteborg
28 september, Bokmässa, Göteborg
29 september, Bokmässa, Göteborg
30 september, Bokmässa, Göteborg

OKTOBER:

3 oktober, Vimmerby
4 oktober, Västervik
5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle
10 oktober, Höganäs.
11 oktober, Båstad.
12 oktober, Ystad
21 oktober, Sala stadsbibliotek
25-29 oktober, Västkusten. Återkommer med bekräftade planer i Lysekil, Tanumshede, Strömstad och Uddevalla.

NOVEMBER:
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy




onsdag 6 januari 2016

Nisse bor på coola Söder,

där människor är trendiga, medvetna, konstnärliga och trevliga mot alla. Sedan bär de sin halsduk sådär himla rätt, ni vet.

I min förort till förort är vi en smältdegel av nationaliteter, stilar och är - skulle jag vilja påstå - varken trendiga, särskilt trevliga eller har snitsigt knutna halsdukar.
Men det är lugnt och skönt här, och hälsar man först hälsar folk tillbaka.
I Nisse trendiga kvarter har det mördats igen.
Fjärde mordet sedan vi träffades är inget bra facit tycker jag.
I förorten sker säker också en massa skit men i stan är det baske mig inte bättre.

Jag råkade inte somna, jag gjorde det frivilligt. Kröp under täcket i sängen och vaknade två timmar senare inte ett dugg intresserad av att gå upp, men det fanns förstås inget att välja på.
Så dumt, jag som gick upp i en bra tid idag.
Jaja.
I morgon ska jag yoga. Jag är säker på att det kommer att göra mig både pigg, snygg och extremt ... vig.





2 kommentarer:

cyndi sa...

Halsduk.
Snurrar man väl bara runt nacken eller?
Så att man håller sig varm :-)

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; du bor på landet, va? Det är som i förorten, vi har ingen som helst koll!