Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 juni 2016

Jag blir så glad när jag får mina operamejl.

Som här från London:

"Dear Ms Åsa,

As we move into the next phase of our Open Up project, from Wednesday 15 June there are significant changes which will impact your visit to the Royal Opera House. We are doing all we can to make sure that your visit for a performance or backstage tour is as smooth as possible but please do allow a little more time for your visit as some routes within the building will change and may be unfamiliar to you. We will, of course, have ushers on hand to welcome you and ensure your experience is as enjoyable as ever.

We have introduced new pictograms on signage within the building to help you identify key areas at the Royal Opera House – so please do take a moment to familiarise yourself with these."


Nya fasaden, när opera i Covent Garden byggs om..




I London såg jag ingen föreställning men gick en guidad tur som var hur häftig som helst (coolast var att se balettens repetition) och ända sedan dess dimper sådana här små uppdateringar från den brittiska operavärlden ned i min inbox.
Jag blir lika glad varje gång.

Inga kommentarer: