Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 mars 2016

Jag ser på film.

Bränd, med Bradley Cooper.
Om man gillar mat  är den lysande (den är bra även om man bara äter kyckling och grönsaker ... VARJE DAG!)

Jag har haft ännu en lysande dag i skrivstugan, som avbrutits var 45:e minut av gympaövningar.
En läkare sa på tv igår att stillasittandet är rent av livsfarligt, att det inte spelar någon roll om man tränar en timma, man måste upp och röra på sig minst en gång i timmen.
Så idag har jag inför dans i fyra minuter, eller hur lång en låt nu är, och hoppas att det ska göra lite nytta.

Men Sjuan är grymt kul att redigera just nu.
Jag blir nog klar i morgon.
Tjoho.


Inga kommentarer: