Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 10 december 2016

Idag på stan.

Väldigt mysigt, trots snöblandat regn. Jag är osäker på min vindrutetorkare och när det är skitväder behövs de, alltså tog jag tuben.
(Dessutom är det ju Nobelavstängt i stan och därför blev det en väldigt bra lösning att åka tunnelbana och att gå. Herregud, jag har gått i timmar idag.)

Jag åkte hemifrån redan strax efter tio och promenerade runt i butiker, på gator, i gallerior och fikade. Köpte en kappa som jag har velat ha i evigheter (i alla fall den här vintern, för innan fanns den inte) och sedan åt jag en rätt usel kyckling och bacon-sallad för att inte bli så himla hungrig när jag kom till kyrkan.

Det var en strålande konsert/luciatåg med elever från Lilla Akademien och Adolf Fredrik. Jag satt toppenbra långt fram, eftersom jag var ensam gick det finfint att hitta biljett. Förra året satt jag på världsklassplats på Operan, av samma anledning. Behöver man bara en biljett finns det nästan alltid.

Efteråt promenerade jag i snöblasket från Engelbrektskyrkan till Rådmansgatan och tog tunnelbana och buss hem.
En fin ensamÅsadag, men nu är det skönt att vara hemma i värmen hos Misse igen och titta på Nobelfesten, på dagen 22 år efter att Jonathan döptes.

Ps, många vridna huvuden vid Nobelborden denna kväll. Hoppas att de klarar sig från nackspärrar!





2 kommentarer:

Simona sa...

Åh vad fint det ser ut!

Ezter sa...

Så mysigt!