Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 december 2016

Jag hade trott

att jag skulle komma ut idag, men inte då.
Istället har jag ägnat mig åt lite bokföringsgrejer, gett skatteverket det den vill ha och sen har jag ... inte gjort ett dugg.

Jag är förbenad på Specsavers. Dels var det stökigt att få glasögonen jag köpte, det tog tid och väl där när jag hämtade dem, behandlades jag som ett barn.

Jag lämnade i alla fall mina älskade gamla (typ fyra fem år gamla, köpte dem av någon som inte heller var särskilt trevlig då ), för att de skulle byta glas i dem vilket de först inte ville, men när de kom på att de lovade mig de när jag köpte de andra var det okej.
Problemet nu, mer än två veckor senare, är att de har slarvat bort dem.

Igår skulle jag få besked om var de var någonstans, här eller kanske ivägskickade till England, men fick ett sms sent (efter åtta) om att de skulle leta idag också.
Än har jag inte hört något.

Så Specsavers Farsta, aldrig mer.





Ser ni ett par sådana här någonstans kan ni väl komma ihåg att de är mina?
Mina datorglasögon som sitter PERFEKT på näsan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört fler klaga på Specsavers -
dålig servicekänsla hos personalen.
I stort sett att de "lovar runt men håller tunt".

Hoppas glasögonen kommer tillbaka - annars får de ju lov att ersätta dem även om det inte är vad du helst vill.

Sanna

Ezter sa...

Så himla dåligt!

Åsa Hellberg sa...

Tack för sympatier:)

De hittade dem idag, så i morgon går de iväg till England och då tar det väl ett par veckor till förmodligen.

Anonym sa...

Jag har varit kund på spesavers i många år (Sundsvall) och har varit nöjd. Trevliga och så.
Tråkigt att dom strular med dig.
/Meit

Kristina W sa...

Alltid tråkigt med taskigt bemötande! :( Men skönt att höra att glasögonen dök upp. De är riktigt snygga! :)

Åsa Hellberg sa...

Meit; tror att det är från butik till butik. Farsta har bra personer också, ,men det är rörigt!

Kristina; tack! :)