Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 maj 2024

Har nu två bokade hotell i New York.

 Mitt favvishotell och ett till. Det blir nog favvishotellet tror jag. Det har så många fördelar. Nu bokade jag direkt på hotellets sajt, istället för omvägen via bokningssajt, och fick en aning bättre pris (några få hundra) men möjligheten att boka av tills dagen innan. Bästa pris hos bokningssajterna är allltid "betala direkt", och ingen möjlighet till avbokning. Vill man betala på hotellet kostar det oftast 2 -.3 tusen mer.

MEN, nu kan jag ju har ögonen öppna för sänkta priser på de sajterna ändå. 

Det här hotellet ligger rätt till för allt jag behöver se och göra. 

Jag tror att jag har fått solproblem på mina händer. Misstänkte det redan för ett par veckor sedan när jag hade ett stort utbrott, ett par dagar efter solning.

Hittade en sajt som beskrev exakt det jag får. Röda svullna handryggar som sedan blir till psoriasis och fjällar kopiöst. Ska jag sola solarium får jag helt enkelt vara rädd om ovansidan. Jag hade ju samma utbrott innan jag åkte till Kanarieöarna, då jag trodde att jag fick det av mjölk. Det fjällade som tusan på vägen dit, men jag märkte inget när jag var där och jag fick inga nya utslag av den vanliga solen. Så kanske är det "bara" solariesolen som spökar.

Detta MÄCK med denna sjukdom!

Jag tror ju att jag har flera olika typer av psoriasis och vissa fläckar försvinner  helt av solen och händerna var ju fina i närmare 2,5 månad efter Kanarieöarna. Fötterna är fortfarande jättefina. Resten av kroppen också. 

I morgon SKA jag deklarera, jag har faktiskt inget att välja på. Som en del av det ska jag idag gå igenom resor, traktamenten och sånt som jag lägger in i efterhand. 

Selma är här, så mysigt. Har öppet till balkongen och har fällt upp parasollet för att hon ska få skugga om hon vill! Jag lämnar henne på fredag och tydligen ska det fina vädret hålla i sig. Härligt för ALLA, känns det som.

Tjohej minus händerna. (Fast i handflatan är det helt okej, och inget på fingrarna. Hurra!)

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Jag såg en kommentar här, men råkade ta bort den. FÖRLÅT. Jag rensar bland spam och det gick lite för fort!