Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 december 2016

Julbordet igår var supertrevligt,

och så här dagen efter är jag än så länge knappt uppe ur sängen.
Men. Det finns en agenda.
Jag ska införskaffa probiotika, för min mage är verkligen som ett vattenfall varannan dag, och så kan vi inte ha det.
Nu har jag fått från flera håll att det kan vara bra och har läst om magbakteriernas betydelse, alltså ska jag börja äta det redan idag.

Nummer två är att byta säkring i bilen igen, eftersom vindrutetorkarna la av i går på väg till krogen och jag fick parkera i Farsta centrum och ta en taxi istället.
Grrr.
Som ni kanske minns gjorde jag det strax efter det stora snöfallet häromsistens.
Sätt i högre ampere, sa taxichauffören, men jag har satt i exakt det man ska och vet inte om jag törs högre.
Något fel är det ju i alla fall men att lämna in bilen innan jul i kombo med julklappar och veterinärbesök känns sådär.

Jaja, det är världsligt.
Det är viktigare att få min mage att funka.
Nu ska jag googla.

Hej så länge.

4 kommentarer:

suziluz sa...

Du, har du sett min kommentar för några inlägg sedan om att det finns veterinärer som gör hembesök? Apropå Misses bilstress, alltså, det kunde kanske vara något?

Åsa Hellberg sa...

Ja, tack, jag såg det. Men tänker ändå att det är bättre att låta hemmet vara lugn och ro. Däremot den dagen han kanske måste lämna jordelivet :(

Ezter sa...

Bilar! De ska verkligen bara fungera!(Magar också, för den delen!)

Åsa Hellberg sa...

Ezter; verkligen:)