Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

(23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy)

DECEMBER
(9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln)
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


onsdag 7 december 2016

Just nu jobbar jag lite.

Då och då, ska sägas.
För ögonblicket handlar det om omslag på pocketen till Gloria som kommer april/maj (tror jag,) där vi ska ändra designen från den inbundna.
Superspännande process, som man som författare får vara delaktig i (jag har inte sista ordet, det har min förläggare tror jag, men jag är väldig involverad och har väldigt många åsikter.)
Igår fick jag tre förslag. Tjohej.
Nu får designern feedback och sedan får vi se vad det utmynnar i.

Själv tar jag tag i mig och beger mig till Ikea.
Ni ska inte fråga mig varför, för i ärlighetens namn är det bara en slags utflykt.
Jag behöver plastburkar (ni vet till rester) och titta på en bäddmaddrass eftersom min inte är skön nog. När jag köpte sängen valde jag mellan en i latex och den här i formskum, och jag tror att jag valde fel.

I alla fall.
En utflykt känns riktigt inspirerande. Nästa gång jag lämnar lägenheten är på lördag när jag ska till stan på luciakonsert.

(Det känns som om jag nog ska börja jobba snart, trots att jag bara har läst en halv bok. Det här latmaskeriet har hållit på lite för länge nu. Herregud vad jag är bra på det! Lika bra som på att jobba som en tok. Bra för mig, men nu räcker det snart.)

2 kommentarer:

Ezter sa...

Gillar inte heller alls vår bäddmadrass, försökte reklammera, men de menar det är normalt slitage. Att ligga som i en hängmatta efter 1½ år?

Simona sa...

Kul med omslag!