Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 7 december 2016

Just nu jobbar jag lite.

Då och då, ska sägas.
För ögonblicket handlar det om omslag på pocketen till Gloria som kommer april/maj (tror jag,) där vi ska ändra designen från den inbundna.
Superspännande process, som man som författare får vara delaktig i (jag har inte sista ordet, det har min förläggare tror jag, men jag är väldig involverad och har väldigt många åsikter.)
Igår fick jag tre förslag. Tjohej.
Nu får designern feedback och sedan får vi se vad det utmynnar i.

Själv tar jag tag i mig och beger mig till Ikea.
Ni ska inte fråga mig varför, för i ärlighetens namn är det bara en slags utflykt.
Jag behöver plastburkar (ni vet till rester) och titta på en bäddmaddrass eftersom min inte är skön nog. När jag köpte sängen valde jag mellan en i latex och den här i formskum, och jag tror att jag valde fel.

I alla fall.
En utflykt känns riktigt inspirerande. Nästa gång jag lämnar lägenheten är på lördag när jag ska till stan på luciakonsert.

(Det känns som om jag nog ska börja jobba snart, trots att jag bara har läst en halv bok. Det här latmaskeriet har hållit på lite för länge nu. Herregud vad jag är bra på det! Lika bra som på att jobba som en tok. Bra för mig, men nu räcker det snart.)

2 kommentarer:

Ezter sa...

Gillar inte heller alls vår bäddmadrass, försökte reklammera, men de menar det är normalt slitage. Att ligga som i en hängmatta efter 1½ år?

Simona sa...

Kul med omslag!