Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 december 2016

Just som jag backade ut bilen

för att åka till Mall of Scandinavia för att verkligen ta tag i Hellbergs julsäck, hörde min bästis Helen av sig och ville hänga med.

Ja, men det säger sig ju självt att det inte blev några klappar inhandlade.
Vi pratade ju bara.  Oavbrutet, om oerhört viktiga saker som mina nya bokomslag (från och med Gloria i pocket är inte jag längre på omslaget, hurra!), och vips var klockan mycket mer än jag hade tänkt eftersom jag hade planerat att slippa köerna hem.

Nu fastnade jag i dem, såklart, och jag försökte verkligen fokusera på hur tacksam jag är för att jag inte behöver sitta i dem mer än en gång i kvartalet. Det slutade ändå med att jag blev halvt galen.
Hur orkade jag sitta så varje dag, i flera år?
Det är fantastisk vad vi klarar om vi måste.

Men jag hann i alla fall förbi förlaget, så en sak kunde jag bocka av från listan.
I morgon ska jag baka pepparkakor.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Hur går det med datorn? Var det så illa med den gamla? Klart du måste kunna lite på ditt arbetsredskap!

Åsa Hellberg sa...

Jag har inte installerat den nya än, och den gamla funkar finfint utom mejlen. Men behöver en backup, så det blir perfekt att ha två. Min nuvarande backup är en trött PC :)