Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 december 2016

Onsdag.

Jag vaknade av halsont och sedan tog det mer än en timme att hosta igång den här dagen. Seg historia det här. Men jag ska i alla fall åka till stan senare. Jag har ingen feber och jag förmodar att jag får dras med halsont och hosta ett tag till.

Jag snor åt mig mer tid med Jonathan innan Linnea kommer hem i morgon, så vi ska på bio.
Lion.
Alla säger att det här en fantastisk film.
Den handlar om en adopterad pojkes sökande efter sina biologiska föräldrar.

Nästa vecka börjar jag jobba igen.
Det ska bli mig ett sant nöje efter den här lååånga semestern som jag har haft. Jag lämnade Sonjamanuset 15 november, så i mer än en månad har jag gjort allt för att inte göra ett enda dugg.
Bra jobbat, Hellberg. Du har verkligen lyckats!
Jag smyger igång ett nytt manus, på prov, innan jag får tillbaka Sonja för redigering någon gång i mitten av januari skulle jag tro.
Wohoo! (Två o:n, Elisabet:)

Hoppas att ni får en fin dag!