Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 december 2016

Så här dagen efter en magkollaps

är jag inte särskilt hungrig.

Hittills idag har jag fått i mig två resorb, två ägg och så blev jag så sugen på filmmjölk att jag köpte naturell hälsofil (massor med bra magbakterier i).
Till den värmde jag frysta bär och mosade en grön banan (väldig bra med stärkelse i den gröna) och åt två skålar. Gott som godis!

Och så har jag tagit min första tablett probiotika.
Fil och därtill probiotikatabletter. Hoppas Hoppas att jag får mina problem att vända med det annars måste jag återgå till andra kolhydrater än grönsaker, som bröd som har funkat tidigare.

Något som inte vände trots en ny säkring var min vindrutetorkare. Jag satte i en ny och den gick direkt.
Så jag ringde min bilfirma och världens bästa bilmeck Janne sa att det nog var vindrutetorkarmotorn som var trasig, och att han skulle fixa en begagnad och sedan ringa mig. 1500-2000 inklusive arbete.
Det är alltid något med min lilla pärla, men just nu har jag inte råd att köpa någon ny bil. Nästa år kanske.
Fårdan fick i alla fall stå i garaget i Farsta i två timmar och sedan funkade ännu en ny säkring, men den poppar säkert så fort jag startar bilen i morgon efter en kall natt.

Men inget av det där spelar någon roll egentligen.

Jag är glad, ska julpynta i morgon och på söndag kommer Jonathan och Linnea.
Det ser ut att bli en jättefin helg hos mig i Farsta.
Hoppas att det blir så för dig också.

Ps, På spåret börjar ikväll. Bara en sån sak!




4 kommentarer:

Robert W sa...

Om du varit ännu mer känd än du är så att dina magproblem hade blivit omnämnda i kvällspressen, så hade rubriksättarna älskat ordet "magkollaps"!

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, säkert.
Det är väldigt skönt att slippa en sådan kändgrej måste jag säga:)

suziluz sa...

Även om bröd har funkat innan kanske du hellre skulle testa med lite potatis? Bröd är ju oftast bakat med jäst, och jäst kan ställa till det för en känslig mage. Mvh, hon som pruttar öppet inför sin man.

Åsa Hellberg sa...

Tack Suz!
Alltså, jag har sällan varit känslig tidigare. Det är något med uteslutandet av bröd som inte min kropp tycks vänja sig vid, och det är så himla märkligt.
Jag ska kämpa på lite till med bakterieopåfyllnad resten av den här veckan, så får vi se hur det går till nästa helg. Tusen tack, jag använder gärna din kunskap!!