Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 april 2016

Jag gillar våra kungabarn,

särskilt när de får nya barn.
Då gråter jag ungefär som om det gällde en släkting (fråga mig inte vad jag tycker om monarki, för jag vill helst inte tänka på vad jag tycker om det egentligen.)
Igår var inget undantag och prinsen skötte samtalet med pressen med den äran.
Bild lånad från Sveriges Kungahus.

Fy fasiken vad det där måste vara svårt.
Med ett gäng kusiner i samma ålder kan de förhoppningsvis stötta varandra när det är deras tur att hänga framför presskamerorna om sisådär 30 år (det finns väl sådana då också, förmodar jag. Alltså kameror. OCH kungahus.)
Då är jag 84. 
Hoppas att jag får vara med då.
Det vore kul att se utvecklingen av kamerorna inte minst.

Idag ska jag till gyn (ny klinik för mig, bara kvinnliga läkare, tjoho på det!) och sen tvätta, beställa springtröjor till Vårruset, packa och måla naglar.
I morgon är det träning och städning, innan jag hämtar mamma på centralen. Sedan tar kidsen över hemmet och Misse i en vecka medan mamma och jag åker till Cypern.
Hurra!

3 kommentarer:

Ezter sa...

Ja, jag säger detsamma! Tyckte ändå man märkte att Carl-Philip är mer van med pressen än tex Daniel. Men bra var han :) Och så kul med en liten prins. Jag gissade igår kväll på Carl Erik Bertil och så något av Alexander, Wilhelm eller William. Så är det ungefär vad någon expert gissat ser jag på Aftonbladet... Vi får se i morgon :)

Simona sa...

Hurra för allt!

Agneta sa...

Jag är så himla stolt över vårt kungahus. Tycker om dem allihop! Extra stolt över vår fine prins när han berättade om barnet igår *tårar*. Nu väntar jag bara på att pojken får namnet Sigvard! :)