Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 14 april 2016

I morgon kommer någon hit

och skruvar fast mitt balkongräcke som sitter löst (!). Som det är nu skulle jag inte ens tordas sätta upp några balkonglådor på det.
Men det är ju ljuvligt med en hyresrätt, för tiddelipom så kommer någon och hjälper till med det som behöver fixas. Det är lyx på riktigt.

Själv ska jag sy i en knapp i en byxdress som jag tänker ha på mig på morgondagens 30-års jubileum med mina gamla Scanairkollegor (som sedan hette Premiär och numera Thomas Cook).
Vi ska ju åka båt till Åland. Viking Line och Cinderella.
Jag ska dela hytt med min bästis Helen.

Förra gången jag åkte båt var med Bonniers bokklubb och då fick jag den lyxigaste hytt jag någonsin (syns det att det ligger en klickbar länk här?)varit i med sovrum, salong, en toalett och badrum med både badkar och dusch.
Väry fancy indeed.
Nu blir det nog något vanligt med fällbar säng skulle jag tro, men det funkar fintfint det också. Så länge det inte blåser är jag nöjd och glad.

Det var väl det.
Nu ska jag måla mina naglar.
Tjohej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, då länken funkar.
Väldigt lyxigt måste jag säga.
Hoppas det blir en fin resa.
Sanna

Ezter sa...

Vad gäller lägenhet ska det definitivt vara hyresrätt!