Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 1 april 2016

Jag skulle så gärna, någon gång,

åka på bilsemester i Norge.
På riktigt har jag svårt att tro att det finns något vackrare land.
Slingervägen här skulle jag absolut inte åka i. Absolut inte.
Men i fjorden nedanför.
Hurtigrutten måste ju vara magisk.
Har ni åkt den?




4 kommentarer:

Ezter sa...

Nej, men det skulle vara fantastiskt att göra det!

Cyndi sa...

Finaste landet.
Med många slingervägar.
Dagsturen som ser kort ut på kartan blir jättelång.
På grund av slinger och fjordar.
Har inte testat Hurtigruta.
Men ska testa lång tågresa i sommar.
Det finns liksom vägar, utflykter, berg och fjordar för alla nivåer.
Man kan vara jättevan bergsklättrarcampare (inte jag) eller försiktig familjecampare som vill se nåt fint (jag) eller däremellan och liksom hitta nåt.
Åk!

Agneta sa...

Har inte åkt Hurtigrutten, men har bilat en hel del i Norge och det är det vackraste jag upplevt! (Föredrar Norge framför Alperna, faktiskt) Se till att göra en bilsemester där, du kommer inte ångra dig! :)

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; jag har ju varit där en hel del. Både åkt skidor, bilat och åkt tåg. Men då har det varit mot ett mål.
Jag var förlovad med en norrman en gång i tiden och han kom från Isfjorden som ligger utanför Åndalsnes. Då flög man till Molde och tog buss och färja för att komma fram. Det var så oerhört fint!
Nu skulle jag vilja åka planlöst, det vore coolt:)