Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 3 april 2016

Söndag,

och jag ska plantera om blommor (läs gröna växter) som aldrig varit omplanterade. Det är så mycket rötter att det är helt galet, men om de ska överleva ett år till måste det till jord i större kruka.
Jag kan inte det där, men allt står att finna på Youtube tack och lov.
Från det till hur man byter säkring på en gammal Fårda.
Jag älskar Youtube.


3 kommentarer:

Ezter sa...

Det är tråkigt jobb! Men ibland måste det till.

Anonym sa...

Youtube är helt underbart när man vill lära sig något nytt!
Därför ska jag försöka lära mig blogga den vägen.
Är helt novis men inspirerad efter att precis läst ut " Sonjas sista önskan" och tar mig nu sakta utanfför min komfortabla zon.
Blir helt förvirrad av de olika val av " identiteter" här nedan som jag kan välja bland.
Har bara en identitet men med varierande innehåll från dag till dag :)
Blir spännande att se vart min resa för mig!
Tills jag förstår vad de olika valen innebär kallar jag mig rätt och slätt "Carola" eftersom jag heter så.
Tack för härlig underhållning!
Vi hörs :)

Åsa Hellberg sa...

Ezter; jag vet!

Carola; you can do it! :) kram