Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 augusti 2017

Hur gjorde Jane Austen?

Skrev hon synopsis.
Hade hon också en hemsk förläggare som tvingade henne till det?
Well.
Det jag inte har i story (för det har jag ju aldrig) får jag kompensera med karaktärer och locations (som jag alltid har.) Det är eftermiddagens huvudbry.

Men först ska jag lämna en grej hos Jonathan och handla för nästa veckas strikta lchf.
Jag har trott att jag har ätit "lchf" länge (i perioder,) men shit vad mycket mindre grönsaker det är i den strikta varianten än jag har ätit. Jag älskar ju tomater och paprika, men det är lite nono här.
Och mycket mer fett. 
Jag tror att det funkar (jag vill ju gå ned mina sommarpannor) men i längden kommer jag att äta som tidigare, med mer grönt.

Det var det, denna söndag




Mark Darcy´s och Miss Bennet´s bröllopsdräkter i BBC´s Stolthet och fördom
Från utställningen på Skokloster som Carina och jag var på i somras.


Inga kommentarer: