Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 29 augusti 2017

Ni vet när man är sådär svinnöjd?

Det är jag nu.
Synopsis är klart och jag HOPPAS att det är okej.

Egentligen har jag ju redan fått idén godkänd men jag tänker mig en eventuell trilogi och då vill förlaget förstås se hur jag har tänkt mig den.

Jag älskar verkligen mitt jobb.
Kan ni tänka er så roligt jag har varje dag?

Just nu, för en kort stund, har jag haft sådana där lyckokänslor som är så sällsynta.

Senast jag hade dem var i juni när jag åkte över en bro i New York på väg till hotellet, och plötsligt såg hela Manhattans skyline, med alla underbara galna hus, långt där borta på höger sida och visste att snart var jag där, mitt i smeten, som jag hade längtat efter.

Man ser bättre om man klickar på bilden. Exakt det här såg jag och jag började nästan gråta:


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Härligt Åsa! Härlig känsla, det där med att vara riktigt svinnöjd. Lycka till med ditt nya projekt!

Eva-Lotta sa...

Härlig känsla!