Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 17 september 2017

Jonathan och Linnea kommer hit idag.

Vi ska rösta och äta brunch (american pancaces)
Låter som en bra söndagsplan, tycker jag.

Jag har varit ledig från jobb hela helgen, och tänker att jag nog borde sätta fart i den här veckan.
Jag väntar fortfarande på massor, men en av grejerna dimper nog ned i morgon: Nikki-manuset.

Sedan är det Books and Dreams på tisdag och releaseparty på biblioteket på torsdag.
Ps, inte en enda inbjudan har gått ut till det. Kom om du vill, det är så jag vill ha det den här gången. Det kan komma hundra pers och det kan komma två.
Spännande!

Så en busy vecka, precis som jag vill ha det!

26:e ska lägenheten besiktigas och jag tänker att det vore bra om jag i alla fall tog tag i de stora hålen i taken. Lite spackel brukar fixa det mesta.I vardagsrummet räcker nog inte det, där behövs nog en hel färgpyts.

Och så måste jag sälja köksmöbeln och en av sofforna. Och en hel del porslin som bara ligger och dammar, eller förresten, det kanske jag skänker till en välgörenhetsbutik. Det finns numera en i centrum.
Jaja, dagarna kommer att gå fort fram till december, så jag tar tag direkt och småpysslar.
Det känns bra, då får jag lite koll dessutom.

Hoppas att ni har haft en fin helg!



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag undrar vilken tid det är i Båstad????

Åsa Hellberg sa...

Jag vet inte än, men det brukar ju vara efter 18 någon gång, när butikerna har stängt. Det är i bokhandeln, tror jag i alla fall:)

Eva-Lotta sa...

Tack :) Du berättar mer när du vet, hoppas jag!