Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 oktober 2014

Uppskjutet, kan vi kalla det för.

Eller lite bakvänd ordning.

Det händer att jag promenerar. Typ varannan dag. Och så dansar jag för mig själv ungefär en gång i veckan.
Min promenader är ofta omvägar till Lidl, där jag handlar när jag inte kör bil.
Om en vecka byter vi till mörkare tiden, och jag tänker att det vore bra om jag faktiskt får dagsljus och rör mig innan jag sätter mig i soffan. Till och med kanske varje dag (om det inte spöregnar.)

Sagt och gjort, idag tog jag en halvtimmes promenad, och nu är jag ren och fin och redo för att redigera (som är jätteroligt, särskilt nu mot slutet.)

Halv fyra ska jag äntligen, äntligen fixa håret. Slingor, klippa topparna och färga ögonbrynen.
Jag kommer att bli som en ny brutta!
Hurra.
Nu kör jag!

2 kommentarer:

Agneta sa...

Promenader i dagsljus is the shit!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det känns rent av nödvändigt nu.