Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 11 oktober 2014

Katten, också kallad Misse,

står i hallen och skriker. Eller i gästrummet. Jag sitter i soffan så jag ser honom inte.
Det är svårt att säga vad han vill. Troligtvis att jag ska hämta honom, men det kan han glömma.
Mina dagar som betjänt är över (om ni såg mig nu skulle ni se hur oerhört nöjd jag ser ut över det.)

Jag har sprungit sedan Jonathan föddes för tjugo år sedan. Det fanns ju ingen pappa i den här familjen som kunde ta varannan löpning. Fem år senare kom Misse till familjen och då fick jag en till att hålla nöjd.
Mitt mål har alltid varit att alla ska vara nöjda och glada. Visst låter det fint?
Det är det inte.
Det är rätt ego.
Är alla nöjda mår JAG mycket bättre, det är hela grejen med det där.

Nu kom han.
Hoppade upp och lade sig bredvid, istället för att gorma i hallen.
Topp, för nu ska vi skriva lite.
Manus sex.
Hurra, vad det blir bra!

Sedan ska jag på Nisses släktlunch.
Skotskt tema.
Ska bli väldigt intressant (och trevligt!)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Skotsk tema-vad spännande!
Lova att fota män kiltar om du ser några. Det är bland det snyggaste jag vet på en man ;)

Och ha det så trevligt...:)

Åsa Hellberg sa...

Tack! Det var supertrevligt men tyvärr tordes jag inte närma mig kjolarna:)