Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 13 oktober 2014

Jag vet inte varför jag vaknade klockan fyra,

kanske var det något utanför som störde.
Jag somnade om strax innan klockan ringde, men det betyder att jag kommer att sova gott i Borås i natt.
Tåget går strax efter tio, så jag äter frukost i lugn och ro, ska duscha länge och sedan slänga på mig ett par jeans och åka buss och tunnelbana till T-centralen.

Om jag kan ska jag skriva lite på tåget, men det beror lite på hur jag sitter.
Jag tror att jag är bokad i andraklass, men ska kolla om biljetten går att uppgradera.
Det är värt det när man behöver jobba.

Ungefär så, den här måndagen den 13 oktober.
Hoppas att ni också får en störtskön dag!

9 kommentarer:

Simona sa...

Lycka till i Borås!

Anonym sa...

Jag kanske kommer i kväll.Se//Anki

Ezter sa...

Hoppas det blir bra i Borås!

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Åsa Hellberg sa...

Ja, gör det!

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Shamrock sa...

kl 4 på morgonen brukar det vara tidnignsbudet som väcker en

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; vi har inte tidningsinkast i huset. De lägger tidningen utanför dörren. Det kan ha varit Misse, ibland får han för sig att yla bara sådär.

Kati sa...

Klart en stjärnförfattare ska åka förstaklass.