Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 19 oktober 2014

Har varit på söder. Hos min särbofamilj.

Och nu börjar uppladdningen inför en och en halv veckas fullkomligt fokus på redigering.
Utom på tisdag eftermiddag.
Då ska jag göra research inför manus sex.
Målet är fortfarande att det ska vara klart sista december även om det för ögonblicket känns tveksamt om jag hinner.  Jag har knappt börjat skriva, men tror att tisdagens besök kommer att ge en hel del av de svar jag behöver för att fortsätta.

Sedan längtar jag efter min unge. Hoppas, hoppas att han kan komma hit och äta middag i veckan.

Ikväll tänker jag se, eller rättare sagt försöka se, Hypnotisören.
Jag tror att den är superläskig, och det kan hända att jag stänger av då eftersom jag inte gillar varken läskigt eller för spännande.
Men jag ska prova.

Våga Åsa, våga!

Inga kommentarer: