Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 augusti 2014

Bra dag,

trots huvudvärk och sen uppgång.
Jag skrev fram till tre, tog en tur till Farsta centrum och sedan har jag plockat lite i mina garderober, lagat mat: massor med grönsaker och kyckling, och nu ska jag läsa Tara innan jag tittar på Idol.
Idol.
Detta underbara program. I alla fall under uttagningarna.

Jag tänker fortfarande på att Anders Bagge  frågade mig om vi kunde bli vänner på Facebook.
Vi blev aldrig det för när jag skulle svara JA TACK JÄTTEGÄRNA hade han tagit tillbaka frågan.
Antagligen fel Åsa Hellberg.
Men för ett ögonblick var vi kompisar, Anders och jag, och det känns fint.

Hur mår ni, är ni tillbaka på jobbet?


4 kommentarer:

Agneta sa...

Är tillbaka på jobbet. Blandade känslor … :)

Simona sa...

Ja!
Hurra för Idol!
Hurra för teeeveeee!

Spader Madame sa...

Jag har jobbat mest hela tiden tycker jag. Nu sjukt trött. Jag ska skaffa fina plåster.

Shamrock sa...

Håller med dig, det är uttagningen som är kul