Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 4 augusti 2014

Tack, det går framåt.

Inte så snabbt just nu, eftersom det är en hel del petande i de här kapitlen, men planen är klar och den ska egentligen bara verkställas.

Vid tolvtiden tog jag som vanligt slut, så jag tog min kylväska med två vattenflaskor och åkte till stranden.
Det var varmt som satan, men behagligt eftersom det är normal fuktighet trots 30 grader i skuggan, och eftersom jag glömde min transistor lyssnade jag istället på de som låg på filtar runt om mig.
Och H-E-R-R-E-G-U-D vad det klagas. På allt.
Tänk vad tråkigt att ligga på en svinvarm strand och därtill enbart ägna sig åt att dissa allt och alla.

Ibland tor jag att folk inte vet hur man pratar med varandra, att skitsnacket är en slags entrébiljett till eländesklubben som alltför många har bildat, inte minst på arbetsplatser, och så törs man inte säga ifrån för då har man ingen att prata med.

Som egenföretagare, ensamförfattareiförorten, kan jag säga hej och nej, om jag vill. Jag har inga arbetskamrater som tar energi, istället kan jag umgås med påfyllarna. Och det gör jag gäääärna.
I alla fall per telefon.
Just nu är jag fastlåst vid hemmet och datorn, men det blir bättre i höst.

Dagens filmtips är en ny film på Dvd: Dallas Buyers club, med Matthew McConaughey  (Oscar för bästa manliga huvudroll) och Jared Leto (Bästa manliga biroll).
Se se se se se se den är mitt betyg

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Att du orkade hålla på fram till 12-tiden i denna hetta är beundransvärt. Stranden är ett klart bättre alternativ om man kan välja

Kati sa...

Gud vad jag håller med om den där gnällklubben, en del verkar ha livstidsmedlemsskap... Har tänkt samma sak ibland, att det verkar som en del inte kan prata med varandra om de inte får gnälla. Tycker du har det bra som slipper det. Önskar att jag också kunde kalla skrivandet ett jobb. Det skulle passa mig perfekt. :)

Robert W sa...

Många vill inte förstå hur många glädjeämnen det finns och hur mycket det finns att vara tacksam över.

ingmarie sa...

Hej. Jag läste din bok Sonjas sista vilja i går...annars gillar jag inte svenska författare men du hade skrivit riktigt bra och en jätte bra bok nu ska jag fortsaätta med Sonjas hemlighet.

Ingmarie på Gotland