Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 februari 2015

Bok sex färdigskriven.

Hurra för mig. Bra jobbat. Jag är grym. Den blir en kioskvältare.

NU får jag göra det jag har strävat efter sedan jag började skriva den i slutet av förra året:
Jag får läsa igenom.

Hurraaaaaaa!

För detta tillfälle krävs vanligtvis godis men det har jag inget hemma (det är lite så jag jobbar för att behålla vikten), så istället dricker jag mer kaffe.
Bara en sådan sak, en vanlig måndag.

Jag är just nu lycklig. Ett tillstånd som dyker upp då och då, och som inte alls är så dumt.
Låt oss hoppas att den känslan håller i sig även efter genomläsningen av GLORIA (som den nog inte kommer att heta, men det är ett bra namn).
Okej?

11 kommentarer:

Robert W sa...

Grattis! Härligt! Here's looking at you, kid!

Simona sa...

Okej!!!

Anonym sa...

Helt okej!! Väntar med spänning på min tur att läsa :)
Sess

Sofia Fritzson sa...

Hurra!

Nina sa...

Hurra vad du är bra!

Åsa Hellberg sa...

Tack ni snälla människor!

Unknown sa...

Härligt! Ser framemot dina nya böcker :)
Heja dig!!!

Emmelie sa...

Hurra! Grattis!

Åsa Hellberg sa...

Tack Margaretha ovh Emmelie!

Nina sa...

Vilket tempo, Åsa! Bra jobbat!!!

Anonym sa...

Grattis! Bra jobbat!
Ser fram emot att få läsa, så småningom��
Kram Mia