Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 10 februari 2015

Producerar Svt andra tv-serier än sådana som är läskiga, mörka eller jättekonstiga?

Är det bara jag som längtar efter något annat?
(Ja, Sonja hade gjort sig UTMÄRKT som teveserie, det tycker jag fortfarande. Hör ni det, Sveriges television.)

Idag ser jag på det jag tycker att de är bra på, dokumentärer och intervjuer.
Min sanning: Amelia Adamo. 20.00 på tvåan.
En cool cat. Ska bli kul att se.

Undrar ni hur bra min nästanästa bok är så är svaret, fenomenal.
Efter Toscana och Gloria kan inte jag bättre.
Jag kan packa ihop.
Gå ned i min källare.
Jag kan inte ha något bättre i mig, på riktigt.
Hybris. Säkert. Det struntar jag i. Det här är bra på riktigt!

20 sidor kvar att läsa.
Jag har redigerat under tiden.
Tror att jag kommer att bli tillräckligt klar i kväll för att skicka det till Nisse.
Iiiiii.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, vad jag ser fram emot att få läsa båda böckerna!! Har älskat alla dina andra��
Kram Mia

Helena sa...

Blir lagom att se programet medan jag går och hänger tvätten...

Åsa Hellberg sa...

Mia; tusen tack, vad roligt att höra!!

Helena, ja, precis! :)