Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 februari 2015

Jag inser att det blir många

Hellbergböcker i omlopp inom de närmaste veckorna: Inbundna Sonjorna är med på rean, En liten värld i pocket är relativt ny, pocketsonjorna har just lanseras i ny kostym och som juvelen i kronan kommer Toscana tur och retur den 4:e mars.

Men det är bra för jag har potentiellt en stor läskrets: alla som kan tänka sig att läsa glada, varma böcker om kärlek och vänskap.
En man skrev om Sonjas sista vilja att han förstod att den vände sig till kvinnor. Tre kvinnliga huvudrollsinnehavare och en massa kärlek skulle tyda på det.
Min avsikt är verkligen inte att exkludera någon, men tänker att det är stor skillnad om en man skriver om män.
Kvinnor läser ändå.

En liten man, ett par decimeter hög, är pipig.
Han ställer sig i hallen och gallskriker tills jag säger till honom att vara tyst.
Kanske saknar han Jonathan. Han står utanför hans rum.
Eller så börjar han bli lite vimsig.
Pluttas.


Här ska jag äta med min bästa Nisse.
På fredag om drygt två veckor.
Overkligt nära nu!





Your reservation is confirmed for
The View Restaurant



Asa Hellberg
Party of 2 on Friday, February 27, 2015 at 8:00 PM






4 kommentarer:

Ezter sa...

Vilken fantastisk plats du är på i livet just nu :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, Ezter, om du visste vad jag är tacksam!

Spader Madame sa...

Halloj! Vi var där (igen) med hela familjen senast och var lika nöjda då!

Åsa Hellberg sa...

Var ni det? Underbart!