Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 november 2015

I april kommer min tredje bok i Tyskland,

Toscana tur och retur.
Sommerreise, som de kallar den.
Jättebra namn och visst är omslaget härligt?







4 kommentarer:

Izabella sa...

Varför "döper" de om romanerna?

Ezter sa...

Undrar som Izabella... Du har redan gett romanerna namn som passar! Men visst är det en bra titel och omslaget är fint.

Simona sa...

Det är jättefint! Tjoho!

Åsa Hellberg sa...

Det har nästan alla gjort, jag tror att det är så att vissa titlar passar helt enkelt inte andra länder. Sonjas sista vilja är ju tvetydig i Sverige, det är nog inte så utanför Norden.
I Tyskland vill man gärna anspela på sommar, vilket ju passar jättefint just här.

Tack Simona!