Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 februari 2016

En på alla sätt finfin dag

har förflutit och nu sitter jag i min älskade soffa och skriker till Misse att han ska vara tyst.
DET är nog mest underbart ändå eftersom han inte gav ifrån sig ett ljud dagarna efter operationen.
Han sover fortfarande mest men jag tror att det är en del av återhämtningen. Och han är ju en gammal man, gud bevars.

Min dag började med träning och jag kan meddela att bara på en vecka kan man tappa lite flås. Så det var lite jobbigt idag, jag orkade inte lyfta benen lika högt som jag orkade förra veckan.
Men nu är jag med i matchen igen. Nästa pass är på torsdag och veckans tredje på lördag.

Jag älskar min pensionärsgrupp. Det är mycket mer inspirerande än att vara med en grupp yngre.
Kan de orka så måste ju jag orka som är några år yngre än de flesta.

Sedan åkte jag till stan och träffade min agent, som ju har startat eget. Numera återfinns jag på Enberg Agency och inget annat.
Och så kom marknadchefen och min förläggare från Forum inrusande (vi var på Urban Deli som ligger på Sveavägen bredvid Bonnierhuset) för att säkerställa att jag är med på deras planer på lanseringen av Gloria. Det är jag.
Big time!

Ikväll ska jag lägga mig tidigt.
Inte för att jag är så himla trött, utan för att jag gillar mitt sovrum.
Det är väl ett bra skäl?





Inga kommentarer: