Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 12 februari 2016

Ibland är det annat är själva skriveriet

som man måste ägna sig åt, men när det nu är klart - och jag har ätit lunch, falukorv - så tar jag mig an Sjuan.
Jag tror faktiskt att jag gillar den!
Eftersom jag har varit så förtjust i Gloria har Sjuan skrämt lite, men jag tror inte att jag behöver vara rädd. Inte än så länge i alla fall. Ungefär en tredjedel kvar att skriva och jag börjar med det nu.
Målet idag är att påbörja ett nytt kapitel, men att först ta reda på fakta om något som händer där.

Bredvid mig har jag mitt lilla bord med viktiga saker.
Just nu med kaffe, tändare, glasögon, tandpetare, anteckningsbok, fjärrkontroller och en hårsnodd.





Tjoho.
Fredag.
Jag ÄLSKAR fredagar!




Inga kommentarer: