Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 26 februari 2016

På lokal med Jonathan och Linnea

Schyffert

De bjöd mig på middag först, och satt vi i godan ro och pratade utan att stressa. Jag var där i väldigt god tid, som jag alltid är

När vi kom till Rival började det osa konstigt. Inga människor i faojén, allt var lugnt och stilla. Var vi där fel dag? 
Nope, på biljetten vi såg att den kvart vi trodde vi var tidiga, var vi egentligen sena. 20.30, inte 21.00.
Notera gärna att det aldrig händer mig.
Aldrig!
Hellbergs är punktliga. Så är det bara.

Anyhow:

Ett par grabbar ledde oss fram till våra platser. Längst fram (alltid längst fram), men tack och lov på kanten så att ingen behövde resa sig för vår skull.
På scenen satt Lindström och Schyffert och såg intresserat på oss medan vi satte oss. Det måste ju vara tacksamt för komiker med eftersläntrare, i alla fall var det så igår.
Publiken (och vi) tyckte att det var roligt. Tack och lov är Jonathan och Linnéa över tjugo, allt är inte lika pinsamt längre då.

Föreställningen, Ägd, var verkligen superrolig, det tyckte vi allihop.
Bra team med de där två männen.

1 kommentar:

Ezter sa...

Aj då, inte kul att komma för sent, tur att det löste sig ;)