Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 juli 2017

En sexåring borta igår,

och den första nyheten jag såg i morse var att hon var hittad efter 13,5 timma. Hurra!

Annars fortsätter jag med mitt manuspillande idag.
Jag skulle ju "bara" .... Så blev det inte. Jag började om från början igen och nu kan jag nog inte lägga av förrän jag har gått igenom allt en gång till. 
Jaja.

Det ska bli fint väder tror jag.
Det betyder för min del att jag i alla fall ska gå ut en stund.
Men först ska jag stå och jobba ett par timmar.
Wohoo.

1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Du får se det som så att en omgång till med manuset nu kan innebär aningen mindre slit med det när du får tillbaka det. Kram.