Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 augusti 2024

Så sjukt kul.

Simonas En enda natt (All in på engelska), blev utsedd till en av världens 50 bästa romanceböcker av Time magazine igår. Helt galet stort. Jag hoppas att pressen här hemma uppmärksammar det, för så stort är det faktiskt. Läckbergs Isprinsessan blev ju utvald till en av världens 100 bästa deckaare, en genre som är betydligt mindre i världen än vad romance är, och alla skrev om det. 

Boken är svinbra, läs!



Själv har jag också firat att Flanagans kommer att ges ut i Argentina, vilket ju är superkul. Den är ju utgiven i Spanien och om det är det spanska förlaget som har förlag även där vet jag inte. De kommer i alla fall att använda samma översättning och omslag som i Spanien. Kul, eftersom det är min första roman som kommer ut utanför Europa. 

Typ så idag när jag har handlat, ätit frunch (de har en salladsbar på mitt Coop, som är svinbra) och nu ska börja jobba. Tjooohooo


Inga kommentarer: