Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 november 2016

Nu kan snön komma!

Det tog en och en halv timma av köande på däckverkstan men nu sitter de på.

Ägaren var alldeles sönderstressad för inga rapporter hade sagt snö i Stockholm.
Inte förrän igår. Och då ville förstås alla byta.
Vanligtvis bokar jag en tid och får komma samma dag, men då har det inte varit snö och halkvarning. Ägaren och jag brukar småsnacka, han kollar på bilen, kommer med rekommendationer (han har alltid rätt, visar det sig när jag anlitar en verkstad. Man ser och känner en hel del på däcken, tydligen.)
Idag hann han bara säga hej och hej då.

Det kostar 1000 kronor per säsong att ha däcken förvarade och få dem bytta, och det är det värt för mig.
Minns gärna att jag enbar har ett förråd inne i lägenheten.

Väfy fullt förråd.


1700 ord innan jag åkte till verkstan. Men jag skrev nästan 4000 igår, så det är helt okej, för när jag kom hem orkade jag inget mer än att laga mat.

När jag satt och väntade idag räknade jag ut att jag har sålt mer än 400 000 (kan vara 500 till och med) böcker om kvinnor som har fyllt 50. Bara i Tyskland är jag nog uppe i 100 tusen, minst.
Visst är det fantastiskt?

Det var det.
Bra skrivvecka än så länge, och i morgon ska jag inte lämna hemmet.
Jag har allt jag behöver här hos mig.
(Utom min son, men honom har jag kontakt med på sociala medier. Varje dag, faktiskt.)

5 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Så fantastiskt många böcker! Bra jobbat.

Simona sa...

En halv miljon böcker. Det är respekt det.

Elisabet Nielsen sa...

Runt en halv miljon böcker är ju rätt fantastiskt!
Bra jobbat. Och wow för kvinnor 50+!

Åsa Hellberg sa...

Tack, ja, en jäkla massa böcker när man tänker efter.

Ezter sa...

Jättemånga böcker!