Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 november 2016

Hos frissan igår.

Och blev lite mörkare. Askiga toner, snarare än röda.
Jag har hittills inte sett det i dagsljus så egentligen vet jag inte hur det ser ut, men tror att det är fint.

Igår var det fest och jag var som vanligt lite sen på kameran, men Simona skötte det med den ära så gå in till henne och spana in kavalkaden.

Fredag och jag ska 1. hämta nya glasögon. 2. handla 3. på middag.
Lördag och söndag ska jag bara pust ut!

Josefine som kikar fram är just nu på radio Stockholm och är inte ens hes. Bra jobbat för det var höög volym
igår och jag är själv knappt pratbar.

Mörkt hår och rynkig hals. TantÅsa var på fest. Körde hem vid kvart över nio, då var jag och mina
fötter helt slut.

Bonnierhusets ljusgård. 200gäster.

Simona, Catharina, Mariette och moi.


4 kommentarer:

Agneta sa...

Du klär i lite mörkare!
Ser ut som en trevlig fest. :)

Ezter sa...

Det ser bra ut på bild iallafall!

Åsa Hellberg sa...

Tack Agneta!

Ezter; ja, det var roligt!

Simona sa...

Vad roligt det var!