Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 9 maj 2018

Det här är mitt kök



Jag har precis tvättat golvet. Det tog en minut och två sekunder.
Ibland finns det fördelar med små lägenheter och städningen är verkligen en sådan. 
Idag har jag utöver köksgolvet dammsugit både sovrummet, hallen och vardagsrummet. Det tog väl fem minuter kanske.
Nu var jag väl inte så där överdrivet noggrann kanske men min poäng är tiden, och att litet kan vara bra ... särskilt nu när jag inte har så mycket möbler och MATTOR längre. Det känns som jag kan andas på ett helt annat sätt.

Jag älskar tyger som i gardiner mattor kuddar, men här blev just mattorn inte bra.
Men golven är kalla så något behöver jag nog i vinter igen, men ska hitta betydligt lättare mattor då.
Nu ligger mina gamla fårskinn från gården i Bohuslän (som min lillebror har nu) på golvet, jag är så himla glad för dem. 

Det var väl det. Tidig start men det behövs. Nu ska jag jobba!

Inga kommentarer: