Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 maj 2018

Tvåtusen avklarade så här på morgonkvisten,

vi får väl se om det blir ett andra pass senare. Jag vaknade alldeles för tidigt idag, och satte igång direkt innan jag blev för trött igen. Kan jag göra på samma sätt i morgon vore toppen. Då når jag mitt mål med en kvarts roman skriven.

Just nu sitter jag på balkongen med ryggen mot solen. Vanligtvis när jag åker utomlands preppar jag lite i solarium innan, men den här gången har det ju varit så fint väder ute.. Tyvärr är ryggen blek för det går inte att sola hela kroppen här på min balkong, men jag skulle ju kunna åka iväg någonstans idag, till en strand typ. Vi får se hur det blir med det.

Just nu är det som i en reklamfilm för nybyggda lägenheter här utanför. Husen står tätt och på balkongerna råder aktivitet. Vissa skurar glasrutor, några solar, andra pysslar med sina växteer. Lite mysigt ändå.Vilken fin helg det verkar bli för alla lediga grannar. Härligt

Det var väl det, än så länge idag.
Hoppas ni har det gott i solen.
Ni behöver inte vara rädda. Sol är bra!

Inga kommentarer: