Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 19 juli 2016

Dagens arbete gick strålande.

Än mer så eftersom solen gick i moln vid 12 och höll sig där hela eftermiddagen. Vid två halv tre orkade jag inte längre, så då rensade jag garderober istället. Ut gick jag först klockan fem när ambulans, brandkår, polis och helikopter körde mot vattnet nedanför mitt hus. De åkte rätt snart så vad som än hade hänt så gick det nog bra (hoppas jag.)

I morgon SKA jag försöka komma upp sju, det gör så himla mycket om jag kan starta så tidigt. Det ska bli fint väder och när jag är klar för dagen vill jag sola en stund. Bara en timme eller två, det räcker gott och väl för mig. Ett sommarprogram brukar vara lagom.

Dagens program missade jag eftersom jag jobbade utan att ha en aning om vad klockan var, jag vet inte ens vem som pratade.
Nu ska jag kolla Carina Bergfeldt på svt, hon är ny utrikeskorre i Washington och kommer nog att ses i rutan en hel del framöver.
Superroligt.

2 kommentarer:

Simona sa...

Jag ska kolla på Carina 21.00. Så himla roligt.

Åsa Hellberg sa...

Ja. Hon är så himla bra!