Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 23 augusti 2016

Det här är min idebok

Hur dum den än är, alltså idén, så landar den i den här.
Just nu samlar jag inför kommande böcker och är helt, men bra, förvirrad angående vad jag ska skriva härnäst.
Det är det jag pysslar med idag samtidigt som jag läser. Och lyssnar på radio. Och är upptagen av sprutet av idéer. OCH tittar på orientering som pågår hemma på västkusten i min brorsas skog.

Bra dag.

3 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Härligt, Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag är för glömsk och någon av alla idéer ska väl gå att göra något av förhoppningsvis:)

Ezter sa...

Anteckningar är bra!