Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 5 augusti 2016

Trött som en gnu.

Jag kunde inte låta bli att titta på The Good wife igår kväll. Tror jag stängde av halv två. Det är därför som jag nu sitter vid köksbordet med ögon som känns som om de har varit rullade i salt, och väntar på DHL.
Tur att jag köpte mat igår eftersom ju det här kan bli en heldag där jag inte kan lämna hemmet.


(Sedan skrev jag en massa om LCHF men det tog jag bort. Istället vill jag bara tipsa om att inte äta för mycket bönor, hur gott det än är att smörsteka dem och ha lite flingsalt på toppen. Man kan få ont i magen. JÄTTEontimagen. Men gott är det och man behöver ju inte äta så himla mycket - sa kvinnan som aldrig någonsin är måttlig.)

God morgon!

3 kommentarer:

Simona sa...

God morgon!

Måste köpa (lite) bönor.

Ezter sa...

Bönor är gott. I lagom mängd. Hoppas DHL kommer snart, så du slipper låsa upp hela dagen på dem. Har datorkrasch och tycker det är svårt att hålla på och kommentera från mobilen, därför jag är så frånvarande.

Ninas corner sa...

Bönor är sååå gott! Har också svårt att hålla rimlig nivå på mitt ätande av dem, till min familjs stora förtret... *host* ;)