Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 3 augusti 2016

Jag tycker mest om att somna på studs,

därför ser jag gärna på tv tills jag är så sömnig att jag inte ens hittar avstängningsknappen på fjärren.

Häromkvällen såg jag på Youtube och mer råkade än något annat, hitta Celine Dion och en serie hon gjorde inför en av sina shower.
Då var hennes man fortfarande frisk (hade i alla fall inte fått återfall), de fick sina tvillingar och var så glada.
Efter det var jag bara tvungen att titta vidare på de intevjuer hon gjorde efter sin mans bortgång och jag undrar om jag någonsin sett ett ansikte så fyllt av sorg.
Det var så oerhört starkt.
Och när hon gick upp på scenen för första gången efter. Han som alltid varit med henne. Här är en av intervjuerna jag såg.

Inga kommentarer: