Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 april 2017

Vips så är manuset på väg till Tyskland.

Jag ska i lugn och ro läsa igenom det igen innan jag skickar det till Lena som i sin tur skickar det vidare till korr. Men korrläsningen är först i juni, efter att manuset är satt i sitt rätta skick, och därför kommer jag att ha lång tid på  mig till annat.

Just nu är jag allra mest sugen på att redigera Nikki.
Den är en spinoff till Sonjas andra chans och med den i fräscht minne - och hur Lena har redigerat Sonjan - så borde jag kunna piffa till den rejält.

Jag är färdigspacklad med lager på lager på lager av pynt.
Kanske aningen för mycket ögonskugga, men va fan. Man fyller bara 55 en gång.
Med höga klackar och mycket tingeltangel kommer jag att se ut som en julgran. Kläderna jag har tänkt att ha är dessutom gröna.
Bilder får ni i morgon, kanske tidigare på Instagram.
Wohoo.

1 kommentar:

Simona sa...

Hoppas ni hade det härligt. Trots att det varken var bilder på mat eller gröna kläder på insta.