Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 1 april 2017

2,5 timmas försening, eftersom tåget gick sönder utanför Flen.

Nu hade jag ju sådan tur ändå att Värsås bibliotek kunde styra om programmet så att jag kunde starta vid ett-tiden istället för klockan elva.


Jag träffade en gammal kompis på tåget, så vi kunde babbla ett tag medan vi väntade på nästa tåg. Eftersom vi stod in the middle of nowhere, fick vi klättra ut på stegar från det ena tåget och klättra in på samma sätt på det nya som skickades för att plocka upp oss och som parkerade mitt emot.
Äventyr minsann.
Är ändå glad för att det var på ditresan och inte hemresan, för då är man ju klar och vill hem till sin Misse!

Mest synd var de om de barn som skulle med föräldrarna till Göteborg, Ullevi och fotbollspremiären mellan Blåvitt-MalmöFF. De missade allt utom eventuellt 20 minuter i andra halvlek.









HEMMA.
Jag älskar HEMMA ännu mer när jag har varit borta.

Idag har jag bara ätit skit, och till och godis eftersom dagen blev tokig (och jag med den) tack vare förseningen.
Frågan är om jag orkar laga mat nu eller om jag ska äta Keso och popcorn till middag. Ska det ändå gå åt fanders kan det ju göra det rejält.

Ikväll ser jag nya säsongen av Poldark på ettan.

I morgon ska jag redigera fyra sista sidorna och sedan vänder vi på steken.
Wohoo.




1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vilken tur alla kunde klättra på stegar då! Tänk vilket äventyr du råkade ut för 😉