Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 april 2017

Nä, några 100 sidor om dagen kan jag nog glömma.

50 är mer rimligt och det funkar med min tanke om att vara klar redan på onsdag trots en deadline 10 maj.
Vad jag ska göra sen vet jag inte riktigt. Det kommer inte tillbaka för korrläsning förrän i början av juni och jag kan ju inte vara ledig så länge.
Min tanke är förstås att plocka fram Nikki igen.  Det skulle vara kul att redigera den direkt, faktiskt. Det är ju genomgången, men ju fler putsar desto bättre!

Och den jag kallar nian – som jag har skrivit lite på men inte vet vad det ska bli av än så länge (om det ens blir något) – ligger ju också på vänt.

Vi får se.
Jag skulle behöva göra en hemsida och planera för att föreläsa mer också, men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Det är väl sånt jag kan fundera på när jag är klar med Sonja3 för den här gången.

Ungefär så.
jag har precis kommit tillbaka från en promenad där jag hade på lurarna och lyssnade på Ninni och Carolines podd "Skriv en bestseller."
Idag var Simona gäst och berättade om sin redigeringsprocess.

Superbra podd om skrivandets konst och vedermödor i samband med detta. Inget trams, inget skvaller utan mer "så här gör jag."

Det var det, del 2, lördag.
Kommer det en del 3?

2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Jag hade sett fram mot att lyssna på den där podden men formatet var för avancerat för min gamla dator. Själv grubblar jag för närvarande över ett liknande problem, nämligen vad jag skall göra med Romanceportalen. Förmodligen har vi nu nått den punkt där jag måste separera den från min personliga hemsida/blogg om bådadera skall ha en en framtid och en chans att utvecklas som de bör. Men det är en vånda. Som att operera isär ett siamesiskt tvillingpar utan att skada någondera parten.

Kanske kan vara en användbar fingervisning när det gäller hemsidor - bra att tänka igenom struktur, upplägg, syfte och navigering ett par varv extra innan man hoppar rakt ut i det. Göra rätt från början, annars får man försöka rensa upp efter sina egna "det verkade som en god idé just då" längre fram.

Åsa Hellberg sa...

Japp! :)