Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 april 2017

Jag har två gamla Ektorpsoffor

från Ikea, som jag gillar som tusan eftersom de har tre sittdynor, inte är så djupa och med en kudde bakom ryggen kan jag sitta med fötterna på golvet och skriva mina böcker.
Jag måste göra om emellanåt, fråga mig inte varför men det är så jag är. Och att bara byta klädsel och mattor är en billig investering för att helt byta känslan i rummet.
En ny klädsel kostar 1200 på Ikea. En ny ryamatta, 299.
När katten kräks gråter man inte blod som om man har något dyrare, tänker jag.


OCH det går att förnya, vilket ju passar mig som person väldigt bra.
Överst vit som jag använde fram till sommaren 2016. Klicka på bilderna så ser du dem, och skillnaden, i större format.

Grågrågrå



Beige som idag!



7 kommentarer:

Jaqueline sa...

Själv har jag en knallröd som jag älskar

Åsa Hellberg sa...

Det måste jag ju prova någon gång!

Anonym sa...

Snyggt!
Det är som tre nya soffgrupper. Min mamma har en röd hon också. Fint har du också ��
Ha en trevlig Påsk !
/Meit

Åsa Hellberg sa...

Tack Meit. Glad påsk!

Anna Christina sa...

Fina alla tre. Själv har jag en hörnsoffa med massa kuddar som måste puffas och piffas hela tiden. Får nog börja se mig om efter en som är snygg och skön och där kuddarna håller sig där de ska.

Åsa Hellberg sa...

Anna Christina; jag tar bort alla småkuddar med dunfyllning och byter ut mot syntet som håller formen.

Kristina W sa...

Grymt snyggt! Min klädsel går tyvärr inte att byta så jag roar mig med att byta kuddöverdrag istället :)