Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 30 november 2014

Alltså, jag visste inte

att jag var så grym på att göra lussebullar, men oj oj oj vad de blev bra.
Jag tror att tricket var rumsvarmt smör som jag knådade in sist i degen.

Vad jag däremot inte har koll på är ugnar.
Jag ville bara få knäcken att mjukna så att jag kunde få bort den från kastrull, slevar och sånt, så jag la dem på en plåt och vyschade in det i ugnen.
Alltihop.
På 225 grader.
Och sen gick brandlarmet.
Kanske inte just sen, men efter ett tag när jag hade glömt bort det tillräckligt länge.

Nu vädrar vi, äter fantastiska bullar, ser på Hairspray (som vi också har sett i West End i London) och har en skön första advent.
Hoppas att ni också har det bra!



2 kommentarer:

Ezter sa...

Då fick du väl inte alls det rent!?
Tur bullarna blev goda!

Åsa Hellberg sa...

Nä, jag får nog slänga alltihop, tror jag:)